Klantenonderzoek op maatHoe tevreden zijn uw klanten
en wat vinden zij belangrijk?

klanttevredenheid meten

Klanttevredenheid meten

De Tevredenheidsnorm is een nieuwe naam voor een beproefde methode om klanttevredenheid en klantenloyaliteit te meten. Het onderzoek bestaat uit een korte basisvragenlijst en basisrapportage. De basisvragenlijst wordt per branche ontwikkeld in samenwerking met specialisten uit die branche. Zo bent u verzekerd van een onderzoek dat inzicht geeft in wat klanten in uw branche belangrijk vinden en waarop zij hun keuze voor een bepaald merk of leverancier baseren. Daarnaast kunt u naar wens extra vragen laten toevoegen aan het klanttevredenheidsonderzoek.


Waarom meten?

Er zijn goede argumenten voor een klanttevredenheidsonderzoek:

  • Aandacht = waardering: Alleen al het houden van een klanttevredenheidsonderzoek draagt bij aan de klanttevredenheid. Uw klanten waarderen de aandacht.
  • Succesvollere marketing: U leert de behoeften en verwachtingen van uw klanten beter kennen en kan daar uw marketingstrategie op aanpassen.
  • Meer klantgerichte medewerkers: door het delen van de resultaten met uw medewerkers maakt u hen bewuster van de klantenwensen en daardoor klantgerichter.
  • Minder ontevreden klanten: U neemt kennis van ontevredenheid en kan daar direct actie op ondernemen.
  • Behoud van klanten: U krijgt inzicht in wat de behoeften van uw klanten zijn en kunt ze daarmee makkelijker aan u binden.
  • Werven van nieuwe klanten: Ontdek wie u meest enthousiaste klanten zijn en stimuleer hun promotionele potentie om nieuwe klanten te werven.
  • Aantrekkelijker werkklimaat: U maakt het werken voor uw medewerkers leuker; er is een wisselwerking tussen het enthousiasme van medewerkers en klanten.
  • Inzicht in klanttevredenheid op verschillende niveaus: U krijgt inzicht in de klanttevredenheid in het algemeen, per klantsegment, per filiaal, per verkoper/accountmanager, per klant. Wat u maar wilt.
  • Direct inspelen verkoopkansen of klachten: U krijgt direct bericht (per e-mail of sms) als klanten geinteresseerd zijn in extra producten of diensten. Zo kunt u direct actie ondernemen.
  • U verbetert uw bedrijfsresultaat!

De voordelen

Voordelen van de Tevredenheidsnorm zijn:

  • een beproefde methode
  • flexibel maatwerk
  • afgestemd op uw branche
  • vergelijking met uw concurrenten
  • ondersteuning en advies van professionals
  • snelle rapportages
  • afgestemd op ISO-certificering
  • uitstekende prijs-/kwaliteitsverhouding